Als een film

Elss 14 september 2019
Het boek speelt zich voornamelijk af in Los Angeles in de jaren '30 en '40 van de vorige eeuw. Amerika is een land van hoop voor velen en de filmindustrie trekt veel jonge meisjes. De maffia viert er hoogtij.
Nicky en Lucia zijn vanuit Corsica naar het beloofde land gekomen. Nicky om rijk te worden en Lucia om een ster op het witte doek te worden. In New York maken zij kennis met Danny McCabe die gevlucht is uit Ierland. Gedrieën vertrekken zij naar Hollywood. Nicky belandt in de schimmige wereld van de misdaad en Danny begint een filmagentschap. Louis Hayes, een jonge rechercheur, wil een einde maken aan de corruptie, afpersingen en moordpartijen van de georganiseerde misdaad. Deze vier mensen hebben allemaal hun eigen dromen en het is de vraag of ze hun doel zullen bereiken. Maken ze de juiste keuzes of laten ze die door het lot bepalen?
Het boek is zeer beeldend geschreven. Het is alsof je naar een film zit te kijken al is het taalgebruik af en toe wat wonderlijk. Als er staat: hij heeft een gezicht als 4 rauwe karbonades, dan weet ik niet goed wat ik me erbij moet voorstellen. Er is een duidelijke verhaallijn, er wordt regelmatig van perspectief gewisseld en met alle avonturen die het viertal beleeft is het een boek waarin je geboeid blijft lezen.

Meer recensies van Elss