Heel spannend

Elss 06 oktober 2019
Was het eerste deel "het verhaal van de dienstmaagd" vooral beklemmend, dit boek is heel spannend. Lukt het om het rijk van Gilead om ver te werpen? Dit verhaal gaat dan ook niet over de dienstmaagd maar over de dochters, de tantes, de bevelvoerders en de verzetsgroep Mayday. Wie in Gilead is het lek dat contact heeft met de verzetsgroep en wie kan wie eigenlijk nog vertrouwen? Vriendschap, verraad en machtsverhoudingen zijn de grote thema's in dit boek. Dit deel is minder pessimistisch dan het eerste deel, maar even grimmig. Geweld wordt niet geschuwd.
Met het lezen van "het verhaal van de dienstmaagd' moest ik soms even stoppen omdat het tè beklemmend werd. Met "de Testamenten" moest ik alleen maar doorlezen. Wat mij betreft een zeer geslaagd tweede deel!

Meer recensies van Elss