Een fijn Harry Holes avontuur.

Elss 04 juli 2020
"Gelezen" als luisterboek. Het boek wordt voorgelezen door Sander de Heer, die gemaakt lijkt om dit genre boeken voor te lezen.
Het is een heerlijk Harry Holes avontuur. Dit keer is hijzelf verdacht of is hij wellicht toch de dader? Zijn drank- en drugsgebruik leidt tot geheugenverlies en wat is er in de tussentijd nu echt gebeurd?
Hij heeft niet veel vrienden, maar die hij heeft zijn betrouwbaar en die schieten hem weer te hulp. De vrouwen blijven van hem gecharmeerd, hoe slecht hij ze soms ook behandeld. Hij moet dus wel een bijzonder mens zijn. Voor mij is de charme dat alle handelingen minutieus worden uitgewerkt en op lange saaie fietstochten is dat heerlijk. Regelmatig is er een backflash om het gebeuren vanuit een ander perspectief te verduidelijken. Ook het einde is goed uitgewerkt en gaat nog even door na de oplossing van de moord. De levens van alle hoofdpersonen zijn immers ook heel belangrijk in dit boek. Je leert ze allemaal goed kennen doordat ook hun gedachten, dromen en wensen worden beschreven. Ik vond het in een vorig deel heel fijn dat Harry Hole gelukkig was met Rakel en Oleg. Helaas zal dat niet meer gebeuren.

Meer recensies van Elss