Erg uitbundig

Elss 30 november 2019
New York in de jaren ‘40 gezien en geleefd door de ogen van Vivian die haar seksualiteit en haar passie, kleding maken, ontdekt.
Het verhaal is uitbundig geschreven, maar met wat meer ingetogenheid had het mij waarschijnlijk meer aangesproken. Ik kon me nu maar weinig vereenzelvigen met de hoofdpersoon. De keuzes die ze maakt zijn in haar jeugd nogal overtrokken en dramatisch en hebben grote gevolgen voor haar latere leven. De oudere Vivian spreekt mij meer aan. Ze woont dan nog steeds in New York en heeft een winkel in bruidskleding. Ze heeft dan veel geleerd van het leven en heeft haar draai gevonden lijkt het. Toch wordt ze nog weer uit haar evenwicht gebracht doordat er iemand uit haar verleden opduikt.
Wat het boek interessant maakt zijn de onconventionele relaties. Op pagina 3 komt geen man met brede kaken en zwart golvend haar die haar met staalblauwe ogen aankijkt. Als zij wel verliefd wordt, voel je als lezer al wel dat dit niet als een sprookje zal eindigen.

Meer recensies van Elss