Een waardig afscheid van de familie Cazalet

Elss 14 juli 2019
Helaas is dit dan echt het afscheid van de familie Cazalet. Het vijfde deel is twee maanden voor het overlijden van de schrijfster verschenen. Met een laatste kerst op Home Place is het een waardig afscheid geworden. In de vijf boeken, die gebaseerd zijn op het leven van de schrijfster, maakt de familie veel mee. In het vijfde deel is de familie erg uitgebreid en moest ik vaak even denken wie nu wie ook weer was, maar als de schrijfster nog had geleefd had er ook nog makkelijk een deel zes kunnen komen. Wie de boeken heeft gelezen raakt verknocht aan de familie en wil maar al te graag weten hoe het afloopt. Gaat Hugh goed genezen van zijn hartaanval? Blijft Diana bij Edward? Gaat Rachel werk vinden en een eigen leven leiden? Wordt Clary een succesvol schrijfster en gaan Rupert en Archie het redden met hun tekenschool? En dan al hun kinderen nog. Hoe gaan zij de toekomst in?
Het is een prachtige serie. Zeer de moeite waard om te lezen.

Meer recensies van Elss