Steengoed ;)

Els Van Haute 16 september 2019
Crystals rock! Een moderne gids over de helende kracht van stenen & mineralen. Door Juliette Thornbury.

Super mooi, aantrekkelijk vormgegeven boek, alleen een beetje jammer van de titel. Ik vind de oorspronkelijke: ‘The crystal fix. Healing crystals for the modern home.’ mooier en beter bij het boek passen.

Het eerste deel (na een inleiding over wat stenen en mineralen juist zijn) gaat over hoe je ze kan inpassen in je woning. Kamer per kamer worden de meest passende kristallen voorgesteld en toegelicht.
In het tweede deel kan je kristal per kristal zien wat de toepassing, kleur en vorm, vindplaats en geschiedenis, gebruik, geschikte ruimte en het bijpassende chakra is. Van elke steen is er ook een duidelijke foto, voor identificatie. Ze staan gegroepeerd onder thema’s als: vreugde en succes, gezondheid en welzijn, bescherming en troost.
Het derde deel bevat ideeën om je kristallen te gebruiken: in meditaties, in grids (daar had ik nog nooit van gehoord), in tincturen,…
Deel vier helpt je de geschikte steen te vinden: met een alfabetische index en een index naargelang je behoefte.

Crystals rock is dus een duidelijk, werkbaar, boeiend boek. Met heel veel (achtergrond)-informatie, handige (verzorg)-tips en een heldere, aangename lay-out. Een boek om te koesteren en regelmatig opnieuw bij de hand te nemen, als naslagwerk en opzoekbijbel. De liefde en kennis van Thornbury voor mineralen en stenen spat van elke pagina, een aanrader!

Meer recensies van Els Van Haute