Spelen maar!

Els Van Haute 25 oktober 2019
De speelboom van Fiep. Door Fiep Westendorp.

De speelboom van Fiep een geweldig tof boek vinden is een understatement. Want het is super hyper geweldig tof én het is in feite geen boek. Het is meer dan een boek: per seizoen is er een dubbele pagina, die kan je openvouwen en dan verschijnt er nog een flap onderaan waarop weetjes staan van het desbetreffende seizoen. Het is een soort van boom als carrousel in boekvorm. Klinkt ingewikkeld, is gewoon heel origineel gevonden en tof gemaakt.

Wie denkt dat Fiep iets van vroeger is, wie denkt dat boeken van papier verleden tijd gaan worden, wel die heeft De speelboom nog niet gezien. De combinatie van de prachtige natuurtekeningen van Fiep én het originele concept maken van dit boek een leesboek, kijkboek, zoekboek én speelgoed in één. Een voorwerp waar je uren kijk-, lees- en spelplezier aan zal beleven.

De speelboom ziet er verleidelijk uit in elk seizoen, heb jij een favoriet? De eekhoorn in de herfst? De muizen in de lente? Ik kan niet kiezen… De natuur was een favoriet thema van Fiep (van mij trouwens ook) en die liefde spat uit dit speelboek. Mooi, mooi, mooi!

Meer recensies van Els Van Haute