Hoger! Hoger! Tekst en illustraties door Maria Trolle.

Hoger! Hoger! is een prentenboek getekend én geschreven door Maria Trolle, die je misschien wel al kent als ontwerpster van kleurplaten en kleurboeken voor volwassenen. Ik heb van haar het kleurboek Botanische tuin dat net als Hoger! Hoger! prachtig is vormgegeven.

De cover van Hoger! Hoger! is kleurrijk, vrolijk, vol leven én met gouddruk; naast vrolijk dus ook nog eens chic. Het grappige is dat ik heel wat bloemen herken uit mijn kleurboek, haar stijl is namelijk best herkenbaar: vrolijk, weelderig en vol kleine grappige details.

Trolle vertelt het verhaal van een rupsje dat op avontuur vertrekt, omhoog klimmend op een paardenbloem. Maar dat loopt niet helemaal zoals rupsje het gewenst had… Wat er daarna gebeurt moet je zelf maar lezen. Dit boek is ideaal om voor te lezen en samen uren lang in de pagina vullende prenten te duiken. Op elke vierkante centimeter valt er wel iets moois te ontdekken.

Echt een aanrader voor Trolle fans of voor mensen die houden van een kleurrijk verhaal vol moois uit de natuur. Laat je betoveren…

Reacties op: Kleurfestijn!

Hoger hoger -