Ontroerend mooi!

Els Van Haute 01 november 2019
Mijn eigen ster. Tekst: Corinne Averriss. Illustraties: Rosalind Beardshaw.

Ik hou van sterren, ik hou van prentenboeken. Mijn eigen ster was dus een ideaal boek voor mij, dacht ik. Hoe juist dit was wist ik toen nog niet… Ik heb al veel kinderboeken in mijn hart gesloten doch, slechts een paar daarvan gaven me een krop in mijn keel en tranen in mijn ogen. Dit is er één van. Ik weet niet of het komt door het prachtige, op rijm geschreven (klinkt als een slecht idee, is het ook quasi altijd maar hier helemaal niet), verhaal van Corinne of door de grappige, tedere tekeningen van Rosalind. Waarschijnlijk zit het hem in de combinatie.

Met humor, liefde en vertedering wordt in dit boekje het verhaal verteld van een klein meisje dat een gevallen ster mee naar huis neemt, ze opkalefatert en ze daarna ook weer laat gaan. Zoals de achterflap het treffend zegt: “Een aandoenlijk verhaal over vriendschap en loslaten.”

Een verhaal dat je doet glimlachen, een traan wegpinken en dat je hart warm en wiebelig maakt. Een lichtpuntje in donkere dagen, het startpunt voor een nacht vol mooie dromen.

Meer recensies van Els Van Haute