Steengoed

Els Van Haute 17 juni 2019
Rock your chrystals, selfcare met 50 kristallen door Hanneke Peeters

Volgens Hanneke zijn kristallen selfcare tools en als ik haar boek lees begrijp ik dat. Waar andere boeken over stenen, kristallen meer richten op theorie is dit boek erg praktijkgericht.
Met tips en oefeningen om beter te slapen, meer energie te krijgen, je geest tot rust te krijgen,… Er staan meditatieoefeningen in maar ook chakraoefeningen en voor wie dat wat te zweverig vindt kan je ook gewoon de stenen in je hand nemen of op je nachtkastje leggen.

Helemaal in het begin komt er een handig overzichtje van gebruikte kristallen (met foto’s) en daarna volgt de praktijk. Met niet enkel voorbeelden uit het leven van Hanneke zelf, er komen ook andere kristallen-fans aan het woord over hun favoriete stenen.

Als je nog niet echt vertrouwd bent met het gebruik van stenen kan het gebruik er van in het begin wat vreemd overkomen (wat en hoe en waarom?) maar na het lezen van dit boek is dat ongemak weg. Door de uitleg over de werking en de achtergrond (ook over de maanstanden en chakra’s) kennen kristallen al gauw geen geheimen meer voor je en ga je het zelfs doodnormaal vinden om jezelf te omringen met deze energie-stenen.

Rock your crystals is een mooi vormgeven hulpmiddel om jezelf op weg te zetten naar een meer gelukkig leven. Ik heb alvast een lijstje met stenen die ik graag wil kopen om zelf aan de slag te gaan.

Meer recensies van Els Van Haute