Interessant reisverhaal

EMBV 20 november 2019
Het boek “Cappuccino in het Midden Oosten” is een boeiend reisverslag door Iran, Oman en Dubai van Anika Redhed en haar man. Vanaf de eerste pagina heeft het je te pakken en reis mee zij aan zij met de auteur. Het is zo levendig geschreven dat het allemaal voor je ziet als een film.

Het boek speelt zich grotendeels af in Iran. Op een boeiende wijze vertelt Anika haar belevenissen en vormt zo een totaal ander beeld van Iran. Iran een land dat ik ken van de boek van de Sjah van Perzië en van Keizerin Farah Pahlavi. Echter de meeste kennen het land de laatste jaren alleen maar van geweld, ellende en sancties. Echter in dit boek krijg je het beeld van een somber, grijs land maar met prachtige bezienswaardigheden en bovenal vriendelijke mensen. Zeer interessant om te lezen en het maakt dat je hoopt dat de leefomstandigheden voor die mensen ten goede keren.

Oman is meer bekend als een oliestaat en ik weet alleen dat het een absolute Monarchie is. Ja hoe kan het ook anders dat ik dat wel weet. Het was daarom ook interessant om te lezen over hoe en wat in Oman. Het land komt niet uitgebreid aanbod, maar wat er beschreven werd was boeiend.

Dubai vormt ook een onderdeel van het boek. Ik denk een land dat velen tot de verbeelding spreekt, juist omdat het het land van rijkdom is, dure auto’s, zelfs de politie rijdt in dure en hypermoderne bakken. Ondanks dat je er met een goed gevulde portemonnee er heen moet, sprak het verhaal van Dubai me erg aan. De bezienswaardigheden, de bevolking en hun gewoontes werden mooi omschreven. Je waant je echt in Dubai.

Het boek Cappuccino in het Midden Oosten vertelt de mooie en soms de minder mooie kanten van de landen. Anika schrijft het allemaal heel beeldend wat ze samen met haar man meemaakt, en ken je iets niet dan is het mooi om Google er bij te pakken en het dan even te bekijken.

Anika haar schrijfstijl is lekker toegankelijk en het boek leest dan ook weg als een roman. Interessant en met een vleugje humor zodat je ook nog eens regelmatig met een glimlach op je gezicht het boek leest. Het boek bevat verder nuttige tips waar je op moeten letten als een reis naar Iran, Oman en Dubai wilt maken. Kortom een leuk reisboek waarin je je kennis wat betreft geschiedenis kunt ophalen en je kan je met het boek ook voorbereiden op de reis erheen.

Boek is voor de landen en reisliefhebber zeker een aanrader om te lezen!

Meer recensies van EMBV