Goed Thriller debuut

EMBV 04 november 2019
Cold Case verdwenen is het debuut van Tina Frennstedt, een geslaagd debuut want Cold Case Verdwenen begint meteen goed. We zijn meteen getuige van een gruwelijke misdaad, een misdaad die veel lijkt op enkele uit het verleden. Het team van Tess Hjalmarsson , inspecteur en hoofd van de Cold Case groep van Skane wordt belast met de zaak. Een andere zaak waar het team zich mee bezig houdt is de verdwijning Annika Johanson. Is er een verband?

Wat volgt is een spannende puzzelrit wat zo mag je het wel noemen. We volgen het team in hun speurtocht naar de dader en dat gaat niet gemakkelijk. Beetje bij beetje worden de bewijzen bij elkaar verzameld en uitgefilterd….

Het boek heeft een rustig tempo, je vliegt echt niet van hot naar her, maar rustig ga je mee in het verhaal. Dat is voor een thriller even wennen, maar het maakt het boek er zeker niet slechter op. De Auteur weet alles plotdelen goed te plaasten en tot het eind toe dat vol te houden zodat je enigzins en verrassend tot een ontknoping komt.

De personages worden zeer beeldend beschreven. Vooral Tess en Marie springen eruit, je krijgt ook een klein kijkje in hun priveleven. Ook de lokaties komen zeer levendig over, je waant je echt in Zweden.

De auteur heeft een vlotte schrijfstijl waardoor het boek vlot leest. De hoofdstukken worden vanuit meerdere personages verteld. Daardoor krijg je als lezer een beeld van alle gebeurtenissen en ga je mee puzzelen met Tess.

Cold Case Verdwenen is een geslaag debuut, een boek waarin we kennis maken met name Tess Hjalmarsson, want het is de bedoeling dat er een reeks boeken komt over Tess en haar team. Ik kijk er naar uit! Tevens is het boek het waard het te verfilmen tot een goede serie. Het verhaal is er goed voor.

Meer recensies van EMBV