Tijdloos

EMBV 21 oktober 2020
De Cock en de naakte juffer is het veertiende deel van De Cock-serie, en het twaalfde deel waarin De Cock het onderzoek leidt. Het verhaal handelt om de moord op een hoogleraar, gaandeweg wordt een serie van moorden gepleegd en opgelost en de seriemoordenaar gevonden.

Normaal gesproken vinden er in de boeken van Baantjer gemiddeld drie moorden plaats. In “de naakte juffer” hebben we plotseling met een twaalf stuks moorden te maken. De Cock moet dus nu eens werkelijk aan de slag. Bijzonder aan dit boek was dat Auteur Baantjer vooraf excuses maakte aan zijn lezers vanwege het dozijn doden. Verder bijzonderheden aan het boek is dat de Auteur Baantjer in Purmerend zou wonen. Waar dat nu zo plotseling vandaan is gekomen? Ja een kniesoor die er overvalt, maar het viel me als vaste Baantjer lezer op.

Wederom een spannende politieroman van de bekende Amsterdamse speurder De Cock en zijn collega Vledder. Met alle terugkomende bekenden zaken als : de confrontatie met commissaris Buitendam en een bezoek aan het etablissement van Smalle Lowietje, met wie De Cock en Vledder steevast een glas cognac Napoleon drinken. Ondanks deze bekende terugkerende gewoontes verveelt ook De Cock en de naakte juffer niet.

Meer recensies van EMBV