Het was weer eens tijd voor een Baantjer boek, dus hup eentje van de plank gepakt en lezen maar. Ook in dit deel krijgen de Cock en Vledder weer met moord te maken, zelfs meerdere, en gaat de lezer mee met de Cock in het zoeken naar de dader. Het is eigenlijk het vaste recept, en toch weet Baantjer het altijd weer boeiend te maken en te houden voor de lezer. In dit deel ook weer verdachten genoeg.

In dit deel treffen de Cock en Vledder het lichaam aan de directeur van een Modehuis met een recept geprikt op zijn revers. Wat is hier de bedoeling van? Tijd om dat rustig uit te zoeken is er niet, er volgen al gauw meer slachtoffers, ook allemaal hoge pieten van Modehuizen. Wat speelt er? Aan de Cock en Vledder om dat uit te zoeken en op te lossen.

Het zijn van die heerlijke boeken voor even tussendoor. De Cock met zijn meningsverschillen met Buitendam, het vaste bezoek aan Smalle Lowietje..Maar ondanks dat verveeld het niet. In dit deel heeft de Cock wat moeite met de computer termen, maar het is dan ook 2007 en niet iedere oudere heeft die interesse voor het digitale. De Cock is the old fashion way en dat is ook zijn charme. Vledder is meer de snelle jongen, en die krijgt in dit deel wat meer de vrije hand. Prins en Keizer komen wederom niet zo vaak voor in het verhaal.

Samengevat : Boek is voor de baantjer liefhebber puur genieten!

Reacties op: Blijft leuk

De Cock en een recept voor moord - Appie Baantjer