De Denkbeeldige vriend van Stephen Chbosky wat kun je daar na meer dan 700 pagina´s over schrijven? Misschien hadden het wat minder pagina´s kunnen zijn dit, omdat er veel herhaling in zit, wat de vaart uit het verhaal haalt.

Het kost wel even tijd om in het boek te komen, maar als dat eenmaal het geval is, dan wordt het moeilijk wegleggen. De eerste paar honderd pagina’s worden besteed aan het uitwerken van de personages en laten kleine hints vallen over de donkere geschiedenis van het dorp.

Als de kern van het verhaal eenmaal is bereikt, beginnen de gebeurtenissen in rap elkaar op te volgen. Het verhaal is griezelig en soms eng. De horror als dat eenmaal begint is goed gedaan.

Chbosky werkt volledig uitgediepte personages uit waar je absoluut van gaat houden en waar je voor gaat vrezen.

Uiteindelijk is het een goed verhaal. Ik denk echter dat sommige lezers hun geduld kunnen verliezen vanwege het tempo van het boek en het opgeven lang voordat er daadwerkelijk iets gebeurt. Boek is echt voor de gevorderde lezer die doorzet. Eenmaal dat gedaan is het een boek wat het lezen waard is.

Reacties op: Boek voor doorzetters

De denkbeeldige vriend - Stephen Chbosky