Beetje tegenvallend

EMBV 01 april 2019
De Duik is de debuutroman van Catherine Steadman. Het boek wordt een psychologische thriller genoemd. De hoofdpersonen vinden tijdens het duiken iets in het water. Het begin van beslissingen en daden waarbij je je hoofd schudt ( met name de beslissingen van Erin). Als lezer moet blijf je worstelen met wat je zou doen, als je hetzelfde scenario zou overkomen…

Wat zich ontvouwt is een wilde rit ( door terug te blikken, aangezien het boek opent vanaf de eerste pagina met de vrouw die haar man begraaft) dan weet je dat alles en iedereen niet zijn zoals het lijkt.

Het einde van het boek is eigenlijk een beetje van ” Ho wacht, dat is het?!? …en nu? Dat was een beetje een teleurstelling en roepen vragen op die onbeantwoord blijven.

Het boek was niet een echt pageturner, best lang over gedaan, maar toch willen het debuut van Catherine niet helemaal slecht beoordelen want schrijverstalent is zeker aanwezig, een volgend boek zullen we zeker wel lezen, alleen hopen we dan het de weg naar het plot en het plot zelf vloeiender geschreven wordt.

Meer recensies van EMBV