Ongewoon goed!

EMBV 12 augustus 2019
Het nieuwe boek van Jeroen Windmeijer Offers. Schrijf daar maar eens een recensie over…. Nou vooruit ik doe een poging… Het eerste wat er in je opkomt is : WOW! en dan volgt er een lange stilte.. Dit boek is ongewoon goed geschreven..

In het boek gaan we met Luc naar Bolivia, die daar voor zijn studie een half jaar verblijft. Daar raakt hij in een spannend avontuur betrokken nadat er drie kinderen zijn vermoord. Of waren het mensoffers? Iets wat vroeger bij de cultuur van o.a. van Bolivia hoorde, als een offer voor moeder aarde, voor een goede oogst.

Waarin de eerdere boeken van Jeroen erg vol stonden met bijbelcitaten en je daardoor erg moest focussen, is het in dit boek veel beter te doen. Veel minder bijbelcitaten. Natuurlijk ontbreken ze niet, want ja het natuurlijk wel een beetje het handelsmerk van Jeroen. Doordat het stuk minder is met die citaten is het verhaal daardoor sterker en veel beter te volgen.

Naast dat het een spannende thriller is, wordt er ook een stukje geschiedenis belicht, verwerkt in het verhaal. Je hebt dus het idee dat je ook nog iets van de cultuur van Bolivia opdoet.

Jeroen Windmeijer wordt altijd omschreven als de Nederlandse Dan Brown, maar Jeroen valt met niemand te vergelijken. Jeroen is Jeroen en behoort dat tot Nederlandse top op gebied van Thrillers. Zijn nieuwe boek is abusoluut zijn beste tot nu toe. Hier willen we meer van!

Meer recensies van EMBV