Goede Thriller

EMBV 03 september 2020
Dit was nu zo een boek dat je met een zucht dicht slaat en voor je gevoel het allemaal veel te kort was. Wat een verhaal ! Vanaf het begin wordt je meegezogen in een spannend verhaal.

In het verhaal maken we kennis met Gregoor, waarvan zijn vrouw al enige tijd vermist is. Gregoor is op zoek naar nieuw geluk want hij verwacht zijn vrouw niet meer terug. Dan ontmoet hij Jessica. Al snel wonen ze samen en dan begint Gregoor raar gedrag te vertonen. Hij probeert Jessica te veranderen, tegen haar zin. Kan hij zijn eerste vrouw wel vergeten? Of speelt er meer? Ja dat ga ik hier niet vertellen natuurlijk.

Het boek is heeft een juiste dosis spanning. Het verhaal is ook allemaal heel beeldend beschreven. De schrijfstijl is lekker vlot. De personages goed uitgewerkt, vooral Gregoor. Het maakt dat je soms medelijden met hem hebt, maar soms wil je hem ook wel vanwege zijn gedrag achter het behang plakken. Jessica krijg je niet hoogte van. Dat blijft een beetje oppervlakkig.

De verhaallijn en het plot worden prima uitgewerkt en komen de puzzelstukjes op einde toch samen. Alleen wel met een enigszins ander einde dan verwacht. Dan sla je zoals eerder vermeld een zucht als het boek uit is. Voor het gevoel is het verhaal gewoon te kort. Dat is geen kritiek, maar je zit zo lekker in het verhaal dat je niet stoppen wilt. Het is zeker een aanrader.

Meer recensies van EMBV