Net niet..

EMBV 10 september 2019
Een boek waar ik maar moeilijk in kon komen, en ik soms geen idee wat ik nu werkelijk aan het lezen was: Een thriller of een YA boek…

Het vertelt het verhaal van vier tienermeisjes op een privémeisjesschool, waar een andere tiener dood is gevonden… Klinkt allemaal heel spannend. Dat werd het niet echt. Ja dat kan natuurlijk aan mijn persoontje liggen, maar hekserij , ik heb er gewoon helemaal niks mee, en dan wordt een boek lezen al wat minder interessant.

Hekserij ( dat even terzijde gelaten), moord en vriendschap. De lay-out van het boek, en zelfs het begin, zag eruit als een enorm veelbelovend…Dingen “gebeuren gewoon”, mensen sterven gewoon, het bleef vlak en geen van de personages is zelfs geloofwaardig, je kan er geen band mee krijgen. Dat is zeker wat betreft de hoofdpersoon Violet erg jammer, daar had meer ingezeten.

Vond de verhaallijn ook niet echt duidelijk, soms zelfs rommelig dat maakte zelfs dat je pagina´s overnieuw moest lezen om het te blijven volgen. Heb zelfs op het punt gestaan het boek maar voorgoed weg te leggen.. Maar dat vond ik niet bij het recenseren van een boek horen. Ik denk dat het concept van Furie goed was, maar de uitvoering voldeed niet aan mijn verwachting.

Meer recensies van EMBV