Tegenvallend

EMBV 21 februari 2019
Het boek is heel goed geschreven en zeer goed doordacht. Het ging in een richting die ik niet had kunnen voorspellen, althans niet in het begin. Ms. Slaughters schrijven is altijd op hoog niveau, maar soms zijn het de karakters waar ik het moeilijk mee heb.

Dit verhaal gaat voornamelijk over Andrea, de dochter, die het hedendaagse verhaal vertelt, en door Laura, de moeder, wat voornamelijk in het verleden speelt. Zo kom je langzaam tot een verhaal als we het heden en verleden samen voegen. Alles aan dit verhaal werkte prima voor mij behalve Andrea . Er was gewoon iets aan haar karakter of doen en laten…Zwak.. zielig…

Dit is dus niet mijn favoriete Karin Slaughter-boek, maar het is nog steeds de moeite waard om te lezen. Zoals ik al zei, mevrouw Slaughter heeft altijd goede en sterke personages, maar in dit verhaal pakte me dat niet. Ik kon Andrea of Laura niet genoeg respecteren om van ze te “houden” en zodoende levendig te maken.

Meer recensies van EMBV