Heerlijke thriller

EMBV 08 augustus 2019
Het PaulusLabyrint is het vervolg op de Petrus bekentenissen, en ja het is zeker aan te raden de boeken wel in de juiste volgorde te lezen, wil je nog een beetje snappen waar het zoals over gaat, ook al staat het verhaal enigzins op zichzelf. Je kunt dan toch beter de hoofdpersonages volgen. Wederom is de cover van het boek zeer uitnodigend, je oog valt er meteen op.

Het verhaal speelt zich wederom in Leiden af. Maar dan twintig jaar later als de Petrus bekentenissen. Als er niet bekend bent is het met al die straatnamen en gebouwen na beetje moeilijk volgen, dan moet je wel even je best doen om te blijven volgen, dat geldt eigenlijk ook voor de vele bijbelcitaten, als je daar niet in thuisbent wordt het een moeilijk boek. Verder draait het in die boek ook om Paulus. We volgen dus tweeverhaallijnen, die Peter in het heden, en die van Paulus in het verleden.. en hoe dat een beetje samenkomt in het verhaal.. ja dat gaan we niet verraden. Beter is het zelf het boek te lezen en zo op ontdekkingstocht te gaan.

Neemt niet weg dat je toch wel meegezogen wordt in het verhaal van Peter de Haan, die weer in allerlei soms onverklare manieren in de problemen komt en die moet zien op te lossen. Dit komt omdat Jeroen Windmeijer een vlotte manier van schrijven heeft, en je ondanks de soms moeilijke bijbelcitaten, je weet te triggeren en je door leest samen met de hoofdpersonage Peter op zoek naar antwoorden. En dat is soms best moeilijk want wat is nu fictie en wat niet.. je kan soms zo maar door twijfel overvallen worden.

Bijzonder : Achter in het boek is een plattegrond die je langs de genoemde punten uit het verhaal voert. Dus dat nodigt uit voor een dagje Leiden.

Samengevat : Het PaulusLabyrint is een goed onderbouwd verhaal, ( bijbelse) geschiedenis en juiste dosis spanning.

Meer recensies van EMBV