Eye Opener

EMBV 14 juli 2019
Een boeiend boek waarin Tatjana open en eerlijk verteld over strijd tegen de kilo´s en hoe mensen op haar overgewicht reageren en oordelen en vooroordelen. Het boek laat zien hoe de maatschappij zich door de supermodelen en social media laten leiden, door het zogenaamde perfecte plaatje van de mens, dun, en als je dun bent dan ben slim, succesvol en noem het maar op.

De hoofdstukken zijn kort en vlot geschreven en Tatjana weet je met eerst haar persoonlijke verhaal en later het breed uitgemeten probleem van dik zijn bij de les te houden, ik bedoel daarmee dat je het boek niet meer weg kan leggen, je wilt gewoon verder lezen. Het boek is zo open, eerlijk en ook zo herkenbaar, je voelt als het ware haar pijn en strijd.

Dit is zo een boek dat iedereen zou moeten lezen, dun of dik, maar met name de mensen die andere op hun uiterlijk beoordelen en veroordelen, dan leren ze hopelijk dat ze met hun reacties mensen enorm kun schaden. Succesvol zijn in het leven heeft niks of je nu dik of dun bent ( zo zou het in ieder geval wel moeten zijn). Het gaat erom wat je kunt.. dikke mensen of gehandicapten hebben ook talenten en kunnen (zeer) succesvol zijn!

Meer recensies van EMBV