Heerlijke kennismaking met werk van Kiki van Dijk

EMBV 26 juni 2019
Regelmatig kwam ik de naam van Kiki van Dijk tegen, maar het was er nog niet van gekomen daadwerkelijk iets van haar te lezen. Aangezien dat hoognodig tijd werd het boek Nice aangeschaft en dat was geen slechte zet. Een zeer aangename kennismaking en beter laat dan nooit zegt men toch?

Kiki van Dijk heeft een aangename schrijftstijl waardoor het boek zeer vlot leest en ze meteen je aandacht heeft. In Nice best wel veel personages, goed uitgewerkt en daardoor zijn de vele personages totaal niet storend.

In Nice wordt je meegezogen in een spannend verhaal, wordt je vaak wat betreft plot/dader op het verkeerde been gezet, waardoor je nog meer getriggerd raakt, niks even boek weg leggen, doorlezen! En dan een verrassend einde…..

Het is natuurlijk niet alleen het spannende verhaal wat boeit, maar ook de beschrijving van Nice, het voelt net of je er zelf op vakantie bent. Sommige feiten beschreven in Nice bv over Grace Kelly, precies zoals het gebeurd is. Geen fake, geen natte vinger werk, maar research. Enorm pluspunt!

Nice is een heerlijk boek voor even tussendoor, of ter afwisseling van de zware kost. De andere boeken van Kiki zullen hier dan ook zeker nog gelezen en beschreven worden. Absoluut een aanrader !

Meer recensies van EMBV