Oktober

EMBV 14 oktober 2018
Oktober of zoals de Orginele titel De kastanjeman is leesbaar, vermakelijk en heel, heel spanned. Dit is onder meer het gevolg van Søren’s Sveistrup ’s vermogen om karakters te creëren die levend en realistisch zijn . Mensen met de fouten die we allemaal hebben. Hess met zijn enigszins onconventionele methoden en Thulin, die eigenlijk niet goed weet wat ze wil – maar ze worden allebei gekenmerkt door hun verleden. Er is een goede dynamiek in hun samenwerking die het niveau van het boek verhoogt.
Het boek is gemakkelijk geschreven dit samen met korte hoofdstukken, wat het zeer leesbaar maakt. Ondanks dat het een vrij dik boek is, verveel je je geen moment en is het eigenlijk jammer als het uit is. Het smaakt naar meer!
Het is gewoon ongelooflijk goed geschreven en spannend van begin tot einde. Het is soms griezelig en keihard maar heeft ook ontroerende momenten .

Meer recensies van EMBV