Sluipende Thriller

EMBV 24 juli 2019
Het boek Sluipwesp zag ik begin van het jaar regelmatig voorbij komen, en langzaam aan toch nieuwsgierig geworden, aangeschaft en nu dan eindelijk eens gelezen. Wespen nu niet bepaald mijn favoriete insect.. Dus toch wel erg benieuwd waar de titel op gebasseerd zou zijn…

In het boek maken we kennis met Maud, een mislukt huwelijk achter de rug, narcistische ex, Maud is zelfs opgenomen geweest, waardoor ze haar voogdij van haar zoontje kwijt raakte en er zoals dat het een contactverbod kwam.

Maud pakt haar leven op en werkt in een mortuarium waar ze zorg draagt voor de overledenen. Daar voelt ze zich veilig….tot Maud een bekende krijgt te verzorgen. Het begin van een spannend verhaal, waarin zelfs haar verleden haar lijkt in te halen… Vanaf dat momenteel wordt je totaal in beslag genomen door het verhaal en wil je het boek niet meer wegleggen, want je wilt de antwoorden vinden van het hoe en waarom…

Het boek is op een vlotte en toegankelijke manier geschreven, de personages ( vooral Maud) goed uitgewerkt, zelfs de werkzaamheden van Maud zijn levensecht en soms ontroerend beschreven.

Goede verrassende plot, al heeft het wel wat een open einde.. en blijf met vragen zitten… zouden we meer van Maud gaan horen? Laten we het hopen! Uiteraard blijven we het werk van Annerieke de Vries volgen.

Meer recensies van EMBV