Heerlijke Thriller

EMBV 27 oktober 2019
In het boek Steigereiland komen we in aanraking met rechercheur Lin Kramer, die samen met haar nieuwe partner Tom een op drugzaak gezet worden. Alsof dat niet genoeg is raakt haar vijtienjarige buurmeisje vermist…Tevens heeft Lin van het verleden… kortom genoeg leesvoer en spanning.

Nou inderdaad spannend is het zeker. Je wordt zo in dit gebeuren mee gezogen dat weg leggen van het boek wel heel erg moeilijk wordt. Je wilt gewoon weten wat er met Sabine gebeurd is en je denkt met Lin mee om tot een oplossing te komen. De personage Lin is zeer goed uitgewerkt, je kan er een band mee opbouwen, krijgt een kijkje in haar persoonlijke omstandigheden en verleden.

Het boek bevat meerdere verhaallijnen maar dat is niet storend dit omdat de hoofdstukken niet al te lang zijn en de schrijftstijl zeer toegankelijk is. Het gehele boek is zeer beeldend beschreven. Geen wonder natuurlijk als de auteur onder andere geschreven heeft voor tvseries als Flikken Maastricht, Baantjer en Spangen. De Auteur weet wel wat een kijker en lezer graag wil. Dat is goed gelukt met Steigereiland.

Steigereiland is een zeer goede thriller die de lezer vanaf het begin te pakken heeft en gaande weg het boek ook nog steeds weet te boeien, en dan de finale, daar zit je bij wijze van spreken op het puntje van je stoel met een verhoogde hartslag.. wat een plot. Dit smaakt naar meer, dus laten we hopen dat we meer horen van Lin Kramer en haar team.

Meer recensies van EMBV