IJzersterke Thriller

EMBV 06 oktober 2019
Zo nu en dan kom je in aanraking met een boek die je zo te pakken kan hebben dat je daar helemaal in zit en alles om je heen vergeet. Stille Wateren van Eva Nagelkerke is zo een boek. Wat een verhaal!

In het boek maken we kennis met Sophie , een jonge vrouw die het moeilijk heeft. Waarom ze het moeilijk kom je al vrij snel achter. Iets uit haar verleden. De kern van het verhaal is echter hoe ze worstelt met de gemaakte afspraken na haar terugkeer in de maatschappij, het kort houden door haar ouders, en later haar twijfel over het gebeuren uit het verleden.

Het boek Stille Wateren speelt zich zowel in het nu als het verleden af. Het verleden wordt verteld door de verschillende personages waar het omdraait, keurig aangeduid met data en jaar. Door die verhalen uit verleden krijg je een beeld van waarom Sophie zo geworden is, althans volgens haar ouders.

Het is allemaal beeldend geschreven en vooral Sophie komt echt te leven en voel je een band mee, je voelt haar pijn, verdriet en strijd. Het spanning gehalte in het boek is prima, er wordt langzaam naar het plot toegewerkt, waarin je als lezer alle ruimte hebt om zelf mee te denken over wat en wie om er uiteindelijk via een verrassend einde achter te komen dat je er als lezer totaal naast zat.

Stille wateren hebben diepe gronden is het spreekwoord. Dit boek doet dat spreekwoord recht aan. Een hele sterke thriller die de lezer zeker na het lezen nog enige tijd bezig zal houden.

Meer recensies van EMBV