Verdraaid goed

EMBV 28 februari 2020
In elke moord schuilt een goed verhaal. De nieuwe thriller van de schrijver van Dertien, thrillertalent Steve Cavanagh.

Le Beau is een van ’s werelds best verkopende en meest populaire auteurs, onder andere dankzij het mysterie rond de onbekende identiteit van de persoon achter het pseudoniem J. J. Lebeau. Er zijn veel pogingen gedaan om de ware identiteit van Le Beau te ontdekken door uitgevers, fans, journalisten en de media, iedereen die het heeft geprobeerd…Vul dat zelf maar in.

Wat moet je zeggen over dit boek? Ja dat het verdraaid goed is ! Verdraaid is de perfecte titel voor dit boek. Het verhaal begint wat traag,dat is niet erg. Het geeft je de kans de personages wat te leren kennen. Langzaam aan wordt het tempo opgevoerd met de wendingen die zich in razend tempo voort bewegen. Net als je denkt dat je grip hebt op wat er gebeurt, gebeurt er weer iets en sta je weer op het verkeerde been. Ik ben de tel kwijtgeraakt hoe vaak ik dacht dat ik het ‘wie en wat’ had uitgezocht om er vervolgens achter te komen dat dat wederom niet juist was. Inderdaad een verdraaid boek.

De karakters hebben niet echt diepgang. Is voor dit boek ook niet van belang, het gaat om de plotwendingen in het boek. Als je als lezer enige fantasy hebt, kan je zelf wel een plaatje vormen van de personages.

Cavanagh een fantastische verteller en Verdraaid is dan ook een meeslepend verhaal. Je blijft lezen, geen tijd om het boek weg te leggen. Je krijgt het gevoel dat Cavanagh zelf ook veel plezier had met het schrijven van Verdraaid. Dat gevoel wordt goed overgebracht op de lezer.

Samengevat : Verdraaid is een boek dat je als lezer in vele bochten laat draaien over het hoe en wat en dat wordt vol gehouden tot aan de laatste pagina. Verdraaid nog aan toe!

Meer recensies van EMBV