Actueel Onderwerp

EMBV 01 december 2019
Volg me van Joyce Spijker gaat over de influencers en social media, en dan met name de kracht van social media. Hoe actueel is dat? Heel actueel, elke dag wordt je daar mee geconfronteerd. Het geeft ook een mooi kijkje achter de schermen van succesvol zijn op social media. Ja het verhaal is natuurlijk fictie, maar de gedachte er achter is wel de realiteit.

In het boek volgen we drie verhaallijnen de influencer, de manager en de documentairemaakster en zien we regelmatig een DM ( direct message) van iemand die we dan maar de grote onbekende noemen…die DM blijken later toch wel van belang te zijn in het verhaal.

De hoofdstukken zeer kort, waardoor het lekker vlot leest en het ook geen moeite kost om te schakelen tussen de personages. Personages die goed tot leven komen, het zogenaamde perfecte wereldje van Claire, de influencer, echt schijn bedreigt… Thomas, de snelle manager die snel geld wil verdienen en Joelle de documentairemaker. Drie mensen met hun eigen leven en doel en die op het einde leiden tot een goed plot.

Joyce Spijker geeft met dit boek een goed beeld van het hedendaagse leven op social media, mooie plaatjes, geld verdienen, iets wat iedereen wel wil, maar de waarheid is anders want niks is wat het lijkt. Boek is absoluut de moeite waard om te lezen.

Meer recensies van EMBV