Spannend

EMBV 17 februari 2020
Winterland is buitengewoon spannend en boeiend. Het verhaal geeft je vanaf het begin af aan in zijn greep en het boek is dan ook moeilijk weg te leggen. Het verhaal is griezelig actueel en echt, dus het lopen soms de koude rillingen over je rug. De personages hebben diepgang en de emotie van de persoonlijke omstandigheden van Juncker zijn echt voelbaar.

Het verhaal is realistisch en we krijgen inzicht in verschillende politiediensten en werkmethoden. Er vindt een aanslag vindt tussen Kerstmis en Nieuwjaar en we volgen het voormalige politiekoppel Signe en Juncker, die in het verleden samen moordzaken in Kopenhagen hebben onderzocht. Juncker is gedegradeerd en verplaatst naar zijn geboortestad Sandsted, waar hij bij zijn demente vader is gaan wonen. Hier krijgt Juncker te maken met een moord terwijl er problemen zijn in het plaatselijke asielcentrum. In Kopenhagen wordt Signe op de zaak van bomaanslag gezet. Hebben de zaken met elkaar te maken? Het verhaal zal het ons leren.

De hoofdstukken zijn redelijk kort en wisselend lezen we over dan het onderzoek van Signe en dan weer Juncker. De verhaallijn wordt verder per dag aangegeven.

Het boek is geschreven in op vloeiende manier en daardoor gemakkelijk te lezen zonder dat het saai en eentonig wordt. Huidige politieke kwesties, variƫrend van terrorisme, inlichtingen, politiehervorming, immigrantenkwesties, oudere politiek en nog veel meer, worden met veel kennis weergegeven en mooi verweven in een super spannend verhaal.

Ik hoop van harte dat Winterland slechts het eerste boek is in een lange reeks boeken van Juncker en Signe!

Meer recensies van EMBV