Sander is Anders

11 januari 2016
Sander is de hoofdpersonage en Anders de titel van het boek. Dat is goed verzonnen want dat is een anagram. Ik heb dit boek twee keer gelezen en toen vielen mij dingen op die ik de eerste keer over het hoofd had gezien. De kleine hints die worden gegeven zijn belangrijk. De moeder Alma is blind voor het gedrag van Sander, met hem gaat het vanaf het begin al mis. Tenenkrommend moet je lezen hoe diep een kind kan zinken en dat op die leeftijd. Ik vind het einde met Bas en de vlinder jammer, moet Bas nu ook al een geniepig jongetje worden. Hij is dus in feite een reïncarnatie van Sander (als je daar in gelooft ) Goed verzonnen van de knul die zes jaar later terugkomt. Soms vond ik het boek ook ongeloofwaardig, in deze tijd wordt er altijd een DNA test uitgevoerd. Ik zal niet teveel verklappen lees het boek zelf maar het is het waard.

Meer recensies van