Een boek dat je vanaf het begin bij de keel grijpt van spanning, is een beschrijving die heel goed past bij De Zilverweg van Stina Jackson. Het is spannend, intrigerend en donker. Een boek zoals een thriller geschreven moet zijn, spannend vanaf de eerste pagina en je wordt soms heel goed op het verkeerde been gezet. Het maakt je zo nieuwsgierig dat je verder wilt lezen. Een heel geslaagd debuut.

Het boek is geschreven in 2 delen, in deel 1 volgen we Lelle die sinds zijn zeventienjarige dochter Lina is verdwenen iedere spoor volgt wat hem naar haar kan brengen. Hij zoekt in het noorden van Zweden naar haar met de Zilverweg als middelpunt. Daarnaast maken we kennis met Meja die door haar moeder Siljes gedwongen wordt samen met haar te gaan wonen in Norland, omdat daar de nieuwe vriend van moeder woont. In het bos ontmoet ze Carl-Johan en zijn broers, zij wonen in het nabijgelegen Svartsjö, in een “hippieachtige” commune.

En dan verdwijnt, drie jaar na de verdwijning van Lina, Hanna, onder dezelfde verdachte omstandigheden. En net als toen, lukt het de politie niet om Hanna te vinden. Lelle helpt bij de zoektocht naar Hanna en Meja woont inmiddels bij Carl-Johan en zijn familie. We zijn inmiddels beland in deel 2 en hier komen de verhaallijnen van Lelle en Meja samen, want Meja is namelijk een leerling van Lelle. Wat heeft dit alles met elkaar te maken en worden Lina en Hanna nog terugvonden? Een onverwacht, spannend en een einde met een onverwachte wending. Van het lezen van dit boek krijg je zeker geen spijt.

Reacties op: Een heel geslaagd debuut

De zilverweg - Stina Jackson