Ben ik heel erg als ik zeg dat dit eigenlijk gewoon een gevalletje mooie cover is? Ik zag hem, en ik wilde ‘m. Toen heb ik hem in twee dagen uitgelezen dus dat is een heel goed teken!

Het verhaal zit heel goed in elkaar, en de schrijfstijl loopt eigenlijk gewoon heel lekker. Zooooooveel lekkerder dan vertaalde YA boeken (sorry vertalers, jullie doen geweldig werk, maar dit voelt gewoon anders). De schrijfstijl is ook echt op jongeren gericht, sommige zinnen klinken echt zoals je ze gewoon ook zegt, en dat vind ik altijd een beetje wennen in een fantasy, maar het stoorde me verder weinig (ik had voorbeelden moeten opschrijven maar hij was te spannend om te stoppen).

Simran is een geweldige hoofdpersoon! Heel vindingrijk en nieuwsgierig, maar ze vindt ook houvast aan haar geloof en de traditie waarin ze is opgegroeid. Ze groeit hier wel enorm in en dat is mooi, maar ik vind het vooral leuk dat ze binnen haar kaders blijft en haar eigen unieke wereldbeeld bedenkt. Sommigen vinden haar misschien niet bad ass omdat ze zeker in het begin niet met wapens zwaait, maar er zijn zoveel meer vormen van sterk zijn, en juist een sterk moraal hebben, iedereen een kans geven en pacisime is wat mij betreft meer badass.

En Anders... het duurde even voor ik aan je gewend was, maar je bent geweldig. De humor tussen Simran en Anders is next level en maakte het verhaal bovengemiddeld voor mij. Tel daar de fantastisch intrigerende unieke wereld bij op met een vleugje magie en een sterk plot en je hebt een geweldig verhaal!

Speciale ovatie voor Boomhi, die echt totaal geweldig is en laat zien dat doofheid heel gewoon is, en niets iets waar he moeilijk over moet doen. Geweldige representatie waarbij het een keer niet als plotpunt wordt gebruikt en geen spontane genezingen. Joepie!

Het verhaal was van begin tot eind spannend, met genoeg adempauzes om de personages goed te leren kennen en te waarderen. Ook waren de personages lekker divers en uniek met z’n allen.

Kortom, een echte aanrader!

Reacties op: Geweldige fantasy van eigen bodem!

De Zwendelprins - Rima Orie
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 21,99 Bestel het e-book € 9,99