helen fields Perfecte resten

Eric 28 november 2019
Perfecte resten een thriller over een psychopaat . Het is vlot geschreven met behapbare hoofdstukken die de dynamiek van het lezen in de hand werkt. Het verhaal zelf is wel een beetje voorspelbaar en in de helft wist ik al hoe het in grote lijnen ging aflopen en dat vond ik spijtig want het verhaal is wel origineel. De hoofdpersonages daar bleef ik wat op mijn honger zitten de verwachte aantrekkingskracht tussen een halfbloed inspecteur van Franse/Schotse afkomst en een vrouwelijke inspecteur is toch wel een beetje te voorspelbaar. De details van hoe een zieke geest zijn moorden pleegt dat is net iets te veel voor mij maar als je van sadistische details houd dan zit je wel goed met dit boek. Helen Fields wordt vergeleken met Bryndza of M.J Arlidge maar qua spanning en verhaal haalt ze niet het zelfde niveau zou het boek wel aanbevelen als je wil ontspannen tijdens de vakantie maar niet als je nog een tandarts afspaak hebt geboekt