Ilse Ruijters (24 juni 1979) besloot in 2008 na het winnen van een aanmoedigingsprijs, het roer om te gooien en als publicist te gaan werken.
Ze debuteerde als thrillerauteur met het fantastische De onderkant van sneeuw, waarmee ze de Hebban Debuutprijs 2015 won. In 2017 won ze de Hebban Thriller Award voor haar tweede geweldige thriller Later als ik dood ben. En nu is daar Meisje van me.

Ton en Amber Kuijper hebben samen het succesvolle coaching bedrijf De Mindset Academy, Amber is het gezicht van het bedrijf, Tom de drijvende kracht. Omdat Amber geen kinderen kan krijgen hebben ze een cursist( Kirsten) gevraagd om draagmoeder te worden. Kirsten is tijdens de bevalling in de watten gelegd en krijgt veel cadeau en zal na de bevalling ook een groot bedrag krijgen. Alles lijkt goed te gaan, baby Emma wordt geboren. Als Amber en Tom de morgen na de bevalling Emma op gaan halen blijken zowel Kirsten als Emma verdwenen te zijn. Grote paniek slaat toen, waar zijn moeder en kind? Als Tom en Amber naar de politie gaan blijkt die niets te kunnen betekenen, Emma is wettelijk gezien Kirstens kind dus is het geen ontvoering.
Tom en Amber laten het er niet bij zitten en gaan op zoektocht uit.
Ondertussen doet Ambers zus Tara , die in het tuinhuisje woont, onderzoek naar mensensmokkel en de rus Alec Morozov.

De cover: de cover is mooi, indrukwekkend en opvallend. De ooievaar heeft een blik die dwars door je heen kijkt vorsend en dreigend!
Schrijfstijl: het verhaal is zonder hoofdstukken vloeiend aan elkaar geschreven , waarbij de perspectieven steeds wisselen. Knap gedaan. Het leest makkelijk en snel.
Spanningsboog: de spanning is wat vlak, het verhaal ontwikkeld zich rustig tot je bij het laatste deel komt, dan gaat het in een sneltreinvaart naar een climax toe. De diverse expliciet beschreven seksscenes voegden weinig toe.
Karakters: er zijn veel karakters met een psychologische achtergrond of afwijking. Dat wordt jammer genoeg te weinig uitgewerkt. Daardoor ontbreekt de psychologische diepgang.
Conclusie: 3 ½ ster
Een goed geschreven spannend boek. Maar er ontbreekt diepgang en het puntje van je stoel gevoel.

Reacties op: spanning met een actueel tintje

Meisje van me - Ilse Ruijters
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,99