Verstikkend spannend

Erna 10 november 2019

Tijdens een personeelsfeestje raakt Anouk Smeets in gesprek met de knappe en charmante Sven Bogerd. De aantrekkingskracht tussen hen is groot en ze krijgen al snel een relatie. Sven lijkt Anouk te aanbidden en vervuld iedere wens van haar en is erg lief en attent. Na een paar maanden vraagt Sven aan Anouk of ze bij hem in wil trekken. Aanvankelijk twijfelt Anouk, maar mede op aandringen van haar tweelingzus Miranda besluit ze het toch te doen.
Sven woont in een prachtig huis aan de kust in Kijkduin. Wat Anouk direct opvalt is de netheid en het steriele van de woning. Als ze daar verandering in wil brengen ziet ze de afkeuring bij Sven.
Al snel ontdekt ze dat Sven een vreemde hobby/verslaving heeft. Hij kijkt voortdurend horrorfilms, de meest gruwelijke en geniet er volop van. Er ontstaan scheurtjes in de liefde.
Anouk merkt dat Sven twee gezichten heeft: onverschillig en hard tegenover teder en liefdevol.

Als er een klein ‘ongelukje’ gebeurd is Sven erg lief voor Anouk en verzorgd haar en brengt haar medicatie. Anouk valt in slaap. Als ze wakker wordt ligt ze echter niet in bed in de slaapkamer. Ze is overgeleverd aan de grillen van Sven.

De cover is geweldig! Voor mij de mooiste cover van 2019. De combinatie van de verstikkende uitrafelende strop die uitwaaiert in vogels en de kleuren is geweldig goed gekozen.

Het verhaal is goed opgebouwd, met de nodige psychologische diepgang en lugubere elementen die het een complete thriller maken. Echt een op het puntje van je stoel thriller. Het verhaal wordt steeds goed opgebouwd en er wordt naar een climax toegewerkt en dan ineens is er een plotwending en begint het weer opnieuw. Zelfs het einde is verrassend.

De schrijfstijl en het taalgebruik zijn goed en prettig om te lezen. De opbouw van het verhaal is erg goed. Je wordt echt in het verhaal gezogen.

Ik waardeer dit boek met 5 sterren en kijk enorm uit naar het volgende boek van Karin.

Meer recensies van Erna