Recensie voor het boek “Vergiffenis” van Saskia Schouten

Een dramatisch verhaal dat zich afspeelt op een zonnig eiland.

Rasika gaat in de winter op vakantie naar Malta. Ze logeert in een kunsthotel en ontmoet daar Amy, een schilderes die op het Maltese eiland Gozo woont.
Rasika schildert sinds kort en is enthousiast over Amy's werken die in het hotel hangen. Ze spreken af om contact te houden.
Rasika gaat op excursie naar het bijna onbewoonde eilandje Comino. Op de boot ontmoet ze Jochem die haar aanziet voor haar nicht Tessa, bij wie hij in
het leger heeft gezeten. Het lijkt Rasika wel boeiend om net te doen alsof ze Tessa is. Jochem stelt voor om samen Comino te verkennen. Het valt Rasika op
dat hij zich apart gedraagt. Ook commandeert hij haar maar dat schrijft Rasika toe aan het feit dat hij in het leger heeft gezeten. Als ze langs het hotel komen
dat 's winters gesloten is, zien ze dat er werklui bezig zijn. Jochem wil binnen kijken. Rasika wil niet mee maar besluit op hem te wachten. Dat had ze beter niet kunnen doen.

Deze handzame novelle leest gemakkelijk en kan in een koffer mee op vakantie of zelfs in een tas. Het is een verhaal geschreven vanuit het perspectief van meer dan een persoon en het verhaal zit goed in elkaar. Persoonlijk vind ik de opzet van het verhaal heel mooi en toen het uit gelezen was waren mijn gedachten:” Waarom is dit geen dikker boek en waarom gaat deze schrijfster geen romans schrijven?” Het zit zeker in haar, het schrijftalent. Wanneer het een roman geworden was zou de snelheid waarin het verhaal zich afspeelt wat breder uitgemeten kunnen worden. Al met al een spannend verhaal, een makkelijk leesbaar helder boek met een verrassend plot. Door hoe het boek opent zit je meteen in het verhaal en word je, als het ware meegenomen in het leven van Rasika.
Van harte aanbevolen!
“Vergiffenis” is uitgegeven door Scholten Uitgeverij, www.scholtenuitgeverij.nl

Deze recensie is geschreven door Esther Scholten auteur van het boek “Liefde door scherven heen”

Reacties op: Vergiffenis

Vergiffenis - Saskia Schouten