Het verhaal gaat over Fara, een zeer leuke en vlotte meid, die een avondje gaat oppassen bij een voor haar onbekend gezin.
Ogenschijnlijk lijkt het een makkelijke klus te worden. De kinderen zijn lief, luisteren goed en slapen al snel.
Maar dan begint het. Enge geluiden, vreemde gebeurtenissen en de fantasie van Fara die op hol slaat. Of is er echt iets aan de hand...

Clownsnacht bevat alle ingrediënten die je verwacht bij een ya in dit genre. Wat het extra leuk (en eng) maakt, zijn de verwijzingen naar horrorfilms en urban legends. Hierdoor word je als lezer nog meer in het verhaal gezogen en ga je twijfelen of Fara gewoon teveel horror kijkt en leest of dat ze er zelf in eentje terechtgekomen is. Horror fanaten weten het immers allemaal: soms laat je je net even te veel meeslepen. Elk geluidje is dan verdacht en zorgt voor een schrikeffect. Precies dat gevoel wordt ook tijdens het lezen opgewekt. Je snapt Fara dan ook meteen en doet vrolijk met haar mee. Bij elk krakend geluid in je eigen huis kijk je toch even op. Of je tuurt voor de zekerheid over je schouder. Zou er niemand staan?
Dat beklemmende gevoel weet Danielle Bakhuis dan ook uitstekend op te roepen en geeft het lezen van Clownsnacht een extra dimensie.

De opbouw is weergaloos. Bij elk hoofdstuk wordt er een element toegevoegd, waardoor je uiteindelijk bijna ademloos en met een rotvaart aan het lezen bent. Het wordt letterlijk met de minuut spannender.
En denk maar niet dat je na de plot weer rustig kunt ademhalen. Ook al ben ik inmiddels 37 jaar, zelfs ik lig zo denk ik toch net even wat minder lekker in mijn bed. Want dan begint de nachtmerrie pas echt. Je bent gewaarschuwd!

Reacties op: Spannend tot en met de laatste zin!

Clownsnacht - Danielle Bakhuis
Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker