Naast een heerlijke schrijfstijl, humor en veel herkenning valt mij op hoe eerlijk dit verhaal is. Niets wordt verbloemd of mooier gemaakt. De twijfels, het afscheid nemen van je leven zoals het was, de onzekerheid en de angsten; allemaal gevoelens waar (jonge) vrouwen doorheen gaan. En al helemaal als je er alleen voor komt te staan.
Dat de vader een lul is staat buiten kijf, maar ook hierin wordt de eigen rol niet mooier gemaakt dan dat deze is.
Het verhaal staat dan ook vol met verschillende emoties en bij de lezer komen deze binnen. Het ene moment lig je compleet in een deuk, het volgende moment zit je zowat mee te huilen.
Naast de zwangerschap vond ik ook het werken in de zorg zeer herkenbaar omschreven. Toevallig werkte ik daar ook in en deze stukken heb ik met veel plezier gelezen. Vooral de bekrompenheid over seksualiteit van de bewoners en de vergaderingen daarover. Volwassen mensen die gniffelen als kleuters en meteen op hun achterste poten staan als jij die seksuele gevoelens en wensen van bewoners wel serieus neemt. Tijdens het lezen kwam er dan ook van alles naar boven over zowel mijn zwangerschap als werken in de zorg en dat gaf het lezen voor mij een extra dimensie.
Al met al dus fan hier en ik kijk met veel ongeduld uit naar het vervolg! ⭐⭐⭐⭐⭐

Reacties op: Feest der herkenning!

Julia Jonkers - Kim Bonefaas
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 14,95 Bestel het e-book € 7,95