Mooi kortverhaal met een dieperliggende boodschap.

Evelyne cathoir 23 november 2018

Gwendy krijgt op 12 jarige leeftijd de zware verantwoordelijkheid over een knoppenkist. Deze knoppenkist geeft 7 verschillende kleuren en twee hendels. De ene hendel voorziet haar van chocolaatjes die ervoor zorgen dat ze vermagert, de andere hendel biedt een zilveren munt. Die haar later dan weer financieel kan helpen. De knoppenkist heeft ook een zwarte knop maar deze mag ze absoluut onder geen beding indrukken. Zal het haar lukken om aan deze verleiding te weerstaan. Hoe gewetensvol is ze?
Tijdens het lezen maakte ik ook de associatie met het verhaal “de doos van pandora”. Zolang Gwendy de kist niet misbruikt gaat alles goed. Maar bij misbruik breng je de mensheid in gevaar.
Het is een relatief kort verhaal dat zeer gemakkelijk wegleest. Toch zit er een heel mooie onderliggende boodschap in het verhaal. Daarom geef ik het boek een dikke vier sterren.

Meer recensies van Evelyne cathoir