Een twisty-turny psychologische triller.

Evelyne cathoir 20 juni 2018
Het begint sterk:
‘Mijn naam is Amber Reynolds. Er zijn drie dingen die je over me moet weten:
1. Ik lig in coma
2. Mijn man houdt niet meer van me
3. Soms lieg ik.
Amber Reynolds wordt wakker en weet niet waar ze is. Even vraagt ze zich af of het misschien een hotel is. Maar dan beseft ze dat ze in een ziekenhuis ligt. Ze weet niet hoe ze daar is gekomen.
Het verhaal is geschreven over drie tijdlijnen - Nu, terwijl Amber in coma is - Dan, de dagen voorafgaand aan het ongeluk van Amber - en Before, geschreven als dagboekaantekeningen uit 1991. De dagboekaantekeningen geven een diepere achtergrond van de hoofdpersonages, hoe hun geest werkt en waarom ze verstoorde complexe mensen zijn geworden. Amber schrijft zo veel als ze in haar dagboek als een kind kan denken, maar als ze zichzelf niet kan uitdrukken, schrijft ze drie feiten voor vandaag.

Het heeft een echt meeslepende atmosfeer die zowel claustrofobisch als opwindend is. Amber zit in coma maar ze kan horen wat er aan de hand is, maar ze kan het niet zien. Ze heeft geen idee waarom ze in het ziekenhuis ligt en ze probeert verwoed de vorige gebeurtenissen samen te vatten.

Ik kon dit boek niet neerleggen, Amber's karakter is absoluut boeiend vanaf pagina één. Zij is de ultieme onbetrouwbare verteller. Ik wist nooit zeker of ik een woord kon vertrouwen van wat ik aan het lezen was. Het verleden ontvouwt zich op zo'n methodische manier dat de lezer voortdurend op de rand van zijn stoel wordt gehouden en wanhopig meer moet weten. De dagboekaantekeningen zijn een andere briljante bron die de lezer nog dieper trekt in wat Amber doet kloppen. Ik had er zoveel vertrouwen in dat ik wist wat er gebeurde. Fout. En toen vertelde Alice me dat ik het steeds weer fout had!
Dit boek is alles wat ik wil van een psychologische thriller: intriges, spanningen en wendingen die je hart doet bonzen en helemaal stomverbaasd achterlaat.
Daarom geef ik dit boek 5 sterren naar mijn mening dubbel en dik verdiend!!!!

Meer recensies van Evelyne cathoir