Hongerig gevoel na omslaan laatste pagina

Een exotische bestemming als locatie voor een thriller zorgt toch altijd voor een zomers gevoel tijdens het lezen. Het is dan aan de auteur om er toch voor te zorgen dat we gaan beven op onze stoel en dat dit geen makkelijke opdracht is, blijkt ook in 'Bali'.

Joris en Cita's dochter Evi is vermist. Ze woonde op Bali, maar is daar al een paar dagen onvindbaar. Cita reist af naar het eiland om haar dochter, waarvan ze vervreemd is, te gaan zoeken. Op Bali aangekomen overvallen haar herinneringen van vroeger en tijdens haar zoektocht naar Evi moet ze ook haar innerlijke angsten bestrijden. Wat is er gebeurd met Evi en zal Cita haar levend terugvinden? Er zijn op het eiland namelijk meerdere jonge mensen dood teruggevonden de laatste tijd.

Tijdens het lezen van 'Bali' krijg je eigenlijk wel een mooi beeld van het eiland. Als je er zelf nog niet geweest bent, zijn er genoeg beschrijvingen die je zeker in de goede sfeer brengen. Dat is het grote pluspunt van dit boek. De verweving van het verhaal met wat cultuur.
Het lezen van dit boek gaat erg vlot. Dit komt door een combinatie van de schrijfstijl en het plot. De schrijfstijl is er eentje met weinig ingewikkelde zinnen en dat zorgt ervoor dat je over de pagina's heen vliegt. Het verhaal zelf is erg makkelijk te volgen. De personages zijn duidelijk van elkaar te onderscheiden en ook al is dit een erg fijn gegeven, toch laat dat je als lezer ook een beetje 'hongerig naar meer' achter. Daarbij komt nog dat de plot in het begin wel goed opgezet wordt, maar de afwikkeling dan ineens erg snel gaat. Na het dichtslaan van het boek is het vooral een teleurgesteld gevoel dat overheerst. Een goed bedacht plot, maar er had zoveel meer in gezeten.

'Bali' is ideaal om te lezen op een zomerse dag in de tuin of aan het zwembad. Als je hersenen dreigen geroosterd te worden door de zon lukt het vast nog wel om dit boek met veel plezier te lezen. Voor de echte thrillerfan zal dit boek te licht uitvallen.

Meer recensies van Evy De Brabander