Overtrof al mijn verwachtingen

Evy2004 11 januari 2018
Samir leeft samen met zijn ouders een rustig leventje in Duitsland zijn ouders het onveilige Libanon ontvlucht om in Duitsland een nieuw leven op te kunnen bouwen. De band tussen Samir en zijn vader is zeer sterk hij probeert Samir veel over hun geboorteland Libanon bij te brengen maar waar Samir elke dag het meest naar uitkijkt zijn de verhalen die zijn vader hem voor het slapengaan verteld. Als Samir 8 is verdwijnt zijn vader plots uit zijn leven waardoor Samir ontroostbaar is.

Als hij de leeftijd van 20 heeft bereikt besluit hij de reis naar Libanon te maken om eindelijk de waarheid over de verdwijning van zijn vader te achterhalen. Daar aangekomen komt hij al snel tot de ontdekking dat het Libanon van zijn vader heel erg verschild van de werkelijkheid en dat de vele verhaaltjes voor het slapengaan misschien toch niet zo zeer fantasie verzinsels waren.

Jarawan slaagt er in om alle beelden die hij in het verhaal oproept bij de lezer tot leven te laten komen dit ligt vooral aan zijn zeer vloeiende en boeiende schrijfstijl. De personages kwamen voor mij ook zeer geloofwaardig in het verhaal over ieder op zijn eigen unieke manier. Het was net alsof ik samen met Samir op zoek was naar zijn vader.

Het wisselt perspectief eens Samir de 20 heeft bereikt was voor mij een zeker pluspunt ik vond het vooral fijn dat we als lezer een glimp opvangen van de tienerjaren van Samir en ook ervaren hoe zeer de verdwijning van zijn vader op deze jaren doorweegt.

Ik heb zeker geen spijt dat ik dit boek heb mogen lezen ik had daarvoor al zeer veel over dit boek gehoord en de verwachtingen waren dan ook zeer hoog en deze werden meer dan ingelost dit boek is dus echt wel een aanrader.

Ik geef dit boek 5 sterren.

Meer recensies van Evy2004