Goede whodunit die je uren zoet houd

Evy2004 31 juli 2017
Wanneer een jong fotomodel een dodelijke val maak vanaf haar eigen balkon gaat de politie al snel uit van zelfmoord. De broer van het slachtoffer ziet dit echter anders en vraagt privédetective Cormoran Strike om hulp. Strike die het net heeft uitgemaakt met zijn vriendin en financieel totaal aan de grond zit neemt na lang twijfelen de zaak dankbaar aan en al snel bevind hij zich samen met zijn assistente Robin (die hij helemaal niet kan betalen) in de modewereld vol Glitter en Glamour. Maar hoe dieper ze in deze zaak beginnen te graven hoe duistere hij word.

Dit boek had me vanaf het begin helemaal ingepakt de schrijfstijl was zeer goed en paste helemaal bij dit verhaal waardoor ik zeer vlot vorderde in dit boek.

De personages werden heel herkenbaar neergezet al merkte ik wel dat de nadruk vooral bij Cormoran en Robin lag wat diepgang betreft. Bij de overige personages was het soms moeilijker om ze uit elkaar te houden mede omdat er een zee van personages langlopen.

De opbouw van het verhaal was zeker niet slecht al werd de moord en klein beetje naar de achtergrond verdrongen bij momenten om wat meer ruimte te kunnen beiden aan de ontwikkeling van Cormoran en Robin wat bij mij zeker in de smaak viel.

Ik geef dit boek daarom ook 4 sterren.

Dit is zeker een serie die ik in de gaten ga houden zeker omdat ik wel hou van de klassieke sfeer van een goede Whodunit ook voor de niet zo grote fans vind ik dit zeker een goede aanrander.

Meer recensies van Evy2004