Voordeel van de twijfel voor Licht

Evy2004 06 maart 2017
In Marrakesh worden drie mensen vermoord al snel krijgt de CIA een telefoongesprek in handen van een vrouw die beweerd iets meer van deze bizarre moorden af te weten maar dat ze dit enkel aan de ambassadeur van Berlijn wenst te verstellen.

De CIA voelt dat er iets zit aan te komen dus sturen ze oud Stasi-agent en freelance CIA-medewerker Ludwig Licht om de vrouw onder zijn vleugels te nemen en te beschermen. Helaas heeft Licht ook wel zijn eigen problemen waar hij mee moet worstelen maar neemt de zaak toch op zicht. Maar snel zal blijken dat deze ene getuigen nog maar het tipje van de sluier is.

Je zou als je de flaptekst zou lezen een echte spionagethriller verwachten. Helaas ontbreekt de spanning een beetje in dit eerste deel en heb je meer het gevoel alsof je eerder een reisboek over Berlijn aan het lezen bent.

De schrijfstijl was in het begin even wennen voor mij maar na een tijdje ging het lezen al wat vlotter toch gebeurde er in het verhaal zeer weinig en miste ik de diepgang van de personages wel een heel klein beetje.

Ik ga zeker deel 2 nog een kans geven misschien voldoet deze wel een beetje naar mijn verwachting van een spionage thriller over deel 3 en 4 ben ik wel nog niet zo zeker we zien wel.

Meer recensies van Evy2004