Waardige opvolger

Evy2004 01 november 2017
Privédetective Cormoran Strike en zijn assistent Robin maken opnieuw hun opwachting in een gloednieuw avontuur. Wanneer de schrijver Owen Quine spoorloos verdwijnt schakelt zijn vrouw het bureau van Strike in om hem te vinden Owen is wel vaker een lange tijd van huis weg maar deze keer voelt het anders. Niet veel later word Owen lichaam in een zeer gruwelijke staat gevonden en komt Strike erachter dat zijn dood alles te maken heeft met het nieuwe boek van Owen dat bestaat uit portretten van al zijn vrienden die hen in een vreselijk daglicht zal stellen als hij dat boek ooit uitbrengt. Strike en Robin moeten dus opzoek naar een moordenaar die een nogal heel uniek profiel blijkt te hebben.

Net zoals het vorige deel uit de serie vond ik ook deze weer helemaal geweldig. De hoofdpersonages waren weer als vanouds als had ik meer de indruk dat de focus vooral bij het oplossen van de moord lag wat bij het eerdere deel zeker niet het geval was. De schrijfstijl kon ik zeker ook weer in dit deel enorm waarderen het zorgde er tevens voor dat de rest van de personages zeer goed en niet al te verwarrend waren.

Maar het deel dat me nog het meeste verraste was het plot van het verhaal. Je word als het ware letterlijke het verhaal ingezogen en gaat zonder dat je dit nog maar in de gaten hebt mee met Strike en Robin opzoek naar de moordenaar. Het verhaal bevat zeker ook wel de nodige plotwendingen waardoor je als lezer zeker een paar keer op het verkeerde been gezet word.

Voor de liefhebber van het eerste deel is dit boek zeker een waardige opvolger en een echte aanrader.

Ik geef dit boek zeker de welverdiende 5 sterren.

Meer recensies van Evy2004