Heerlijke feelgood

Famkeleest 08 september 2019
Flora Mackenzie is opgegroeid op het kleine Schotse eiland Mure. Toen ze volwassen werd wist ze niet hoe snel ze weg moest wezen, en tegenwoordig werkt ze als juridisch medewerker in hartje Londen. Ze is stiekem al jarenlang verliefd op haar baas. Als ze voor een zaak teruggestuurd wordt naar Mure komt ze weer oog in oog met haar luidruchtige broers, hardwerkende en stille vader en de praatgrage eilandbewoners die haar niet bepaald met open armen terug ontvangen. Ze vind het oude receptenboekje van haar overleden moeder terug in de keuken en vind haar passie in het koken en bakken. Voor haar werk moet ze een pop-up restaurant openen in het dorp. Nu moet ze gaan bedenken waar haar toekomst eigenlijk is... Het altijd drukke en roerige Londen met de gezelligheid en haar goede baan of het rustige en knusse eiland Mure waar de zon nooit ondergaat?!

Jenny Colgan heeft er een nieuwe fan bij! Wat een super fijne feelgood is dit, heerlijk voor de laatste zonnige dagen van deze zomer. Jenny Colgan weet de omgeving van Mure perfect te omschrijven, en het is net of je je op het mystieke eiland waant. Ondanks dat Mure een fictief eiland is, weet de auteur me weer helemaal enthousiast te maken over Schotland & haar prachtige natuur. Ik heb meteen zin om mijn volgende vakantie te boeken! Het is leuk om te lezen over de Schotse tradities die het kleine eilandje heeft. Je kan goed meeleven met Jenny en je gaat steeds meer van het eiland en de mensen houden. Een heerlijk verhaal om even bij weg te dromen!

Meer recensies van Famkeleest