Ik was blij dat ik het e-book van De actrice in mij van Sanne Hillemans, als lid van het ARC-team voor de officiële verschijning mocht lezen. Vandaag, 29 september, is de boeklancering en ik deel met plezier mijn mening hier in deze review.

Durf je te genieten van passie gecombineerd met emotie : “Dan is dit een boek dat je gaat verslinden.”

Lindsey leeft schijnbaar in twee werelden. Haar fans krijgen de filmster te zien die altijd zwaait en er steeds fantastisch uitziet. In het decadente filmwereldje is ze als perfecte superster ook graag gezien. Ze fuift en drinkt, samen met haar meestal oppervlakkige filmvrienden en is altijd op zoek naar een nieuwe verovering. In het glamoureuze leven dat Lindsey leidt, lijkt alles in orde. Als acteur wil ze steeds de beste zijn en daar heeft ze alles voor over. Wat niemand weet, is dat dit gedrag een masker is. Om geheimen te verbergen en niet in te storten, verdooft ze zichzelf zodat ze haar emoties de baas kan blijven. Als ze meegaat na een feestje met iemand, is dit pure lust en na haar wild avontuur gaat ze altijd alleen terug naar huis. Lindsey heeft namelijk één regel en dat is eenvoudig gezegd: “Geen band opbouwen met haar eenmalige date”. Zij houdt de teugels in handen en beslist wat de spelregels zijn.

Wanneer ze de ontzettend knappe advocaat Nick leert kennen, is er ineens chemie. Tot nu toe bleven haar escapades uit de pers, maar met hem is niets meer zoals het ooit was. Eerst is het een spel en gaat het enkel om aantrekking. Maar is dit echt puur voor de lol of is er meer? Er volgen meer dates en Lindsey moet de controle uit handen durven geven. Nick blijkt ook niet zo goed in relaties te zijn, maar door de storm die beiden in elkaar ontketenen, verandert ook hij.
Stilaan wordt ook duidelijk waarom Lindsey na haar werkdag eerst alleen wil zijn in haar huis en de wereld wil buitensluiten. Nick breekt stap voor stap door haar muur en uiteindelijk volgt er een nieuwe stap in hun relatie. Hij blijkt allang door te hebben dat Lindsey anders is dan ze zich voordoet. Bij hem durft ze gewoon te zijn wie ze is. Totdat het verleden van Lindsey voor grote problemen zorgt en dan wordt pas echt duidelijk hoe vertrouwen gebroken kan worden. Kan tijd wonden helen? Is het mogelijk om alles te vergeten en opnieuw te beginnen?

Tijdens het lezen leef ik zo mee met alle verpletterende emoties van Lindsey en Nick dat ik echt niet meer kan stoppen en moet weten hoe dit afloopt.

De actrice in mij is een lekker sexy boek met veel stomende en expliciet beschreven scènes. Het boek heeft een goed opgebouwd plot met interessante hoofdrolspelers en enkele verrassende plottwists. Karakters leer ik heel graag kennen en ik had graag nog wat meer willen leren over de echte Nick en Lindsey. Hun evolutie door hun relatie was dan weer wel boeiend, maar hun goede en minder goede kanten hadden meer uitgewerkt kunnen worden.

Deze stoute roman raakte mij door de directe en verfrissende schrijfstijl van de auteur, die niets aan de verbeelding overlaat. Door de moderne toon en de vlotte manier van schrijven zat ik mee in het verhaal en ben ik van iedereen gaan houden.

****

Reacties op: Een sexy boek om te verslinden

De actrice in mij - Sanne Hillemans
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 14,99