Een woord: GENIAAL!

Femke Chinitor 13 juli 2015
Als je bedenkt dat het Jennifer Niven haar eerste YA boek is, dan kan je dit boek alleen maar omschrijven als WOW!

Zelfmoord is een zeer zwaar onderwerp om over te schrijven. En ook om over te lezen, zeker als je enkele personen rondom je hebt die me zelfmoord gedachten zaten. Maar al bij al is het een zeer goed boek. Het is luchtig geschreven en daarom is het ook vlot om te lezen. Er zaten zeker momenten bij waarbij ik moest lachen, maar ook waarbij ik moest huilen.

De opbouw van de wereld is goed, de personages worden zeer goed omschreven. Je wordt ook gaandeweg meer met het zwerftocht betrokken. Ook is het einde zeer goed. Al is er wel een minpunt: de personages worden hun ziekte.

Ik las dit boek aan het strand, wat niet echt de ideale plaats was om het te lezen. Het is een boek dat je beter leest onder je dekentje en met een kop koffie erbij.

Ik wil Moon Young Adult bedanken dat ik ambassadeur mocht zijn van dit geweldige boek! Het was een zeer leuke ervaring. En het zorgde ervoor dat ik nog boeken van haar wil lezen en dat ik mijn eigen zwerftocht wil gaan houden!
Pluspunten:
goed verhaal, goed opgebouwd, fantastische personages, emotioneel, aangrijpend
Minpunten:
personages worden hun ziekte