Chocolat

Femleest 25 september 2019
Ik heb gemengde gevoelens over dit boek, moest zo erg aan de schrijfstijl wennen en dan blijkt het ook nog een vleugje fantasy te hebben wat totaal niet mijn ding is. Maar toch heb ik genoten van dit boek ❤️

Het boek gaat over Vianne Rocher en haar dochtertje Anouk, ze komen terecht in Lansquenet-sous-Tannes waar ze totaal niet welkom worden geheten door de dorpelingen, vooral niet door de dorpspastoor Reynaud. Toch blijft Vianne positief en besluit een chocolaterie te beginnen en dit doet ze ook nog tegenover de kerk. Al snel sluit Vianne vriendschap met de dorpelingen, dit komt ook mede door haar chocolade met een vleugje 'magie'. Als ze samen met Anouk en haar vrienden besluit een chocoladefestival te organiseren tijdens Pasen is de pastoor behoorlijk woedend, hij wil met een paar dorpelingen zich tegen Vianne te keren, maar of dit ook een succes is?

Dit boek moet je gewoon ervaren, het is zo prachtig geschreven. Alles wordt zo goed in details beschreven, zo leer je veel over de geschiedenis van Vianne, maar ook zie je veel termen chocola waarvan ook veel in het Frans. Dat is dan weer jammer, aangezien niet iedereen Frans spreekt.

Toch heb ik dit boek in mijn hart gesloten, ondanks de fantasy en de schrijfstijl. En wat ben ik blij dat ik de andere delen ook in huis heb ❤️

Meer recensies van Femleest